مقالات

معرفی شرکت Dell Emc

معرفی شرکت dell emc

شرکت DELL EMC یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که به فروش ذخیره اطلاعات ، امنیت اطلاعات ، مجازی سازی ، تجزیه و تحلیل ، رایانش ابری و سایر محصولات و خدمات می پردازد. در این مقاله به معرفی بیشتر شرکت DELL EMC می پردازیم با ما همراه باشید.

معرفی شرکت DELL EMC

 شرکت DELL EMC یکی از شرکت های بزرگ چند ملیتی در آمریکا است در سال ۱۹۷۹ بنیان گذاری شد. شرکت DELL EMC با سابقه فعالیت در زمینه های امنیت اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات، مجازی سازی، محاسبات ابری و.. با بیش از ۵۰۰ شرکت وابسته و ۶۰ هزار کارمند و کارشناس عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده استوریج EMC unity را در جهان به نام خود ثبت کرده است.

بازار هدف شرکت DELL EMC ، شرکت های بزرگ، مشاغل کوچک و متوسط در بازارهای مختلف است. سهام شرکت DELL EMC در 6 آوریل سال 1986 به بورس نیویورک اضافه شد. در سال 2016 شرکت دل  EMC را خریداری کرد. در آن دوره فوربس تمرکز خود را بر توسعه و فروش سخت افزار و نرم افزار ذخیره سازی اطلاعات و مدیریت داده ها و تشویق مشتریان برای خرید محصولات خود گذاشته بود که پس از آن به نام Dell EMC تغییر یافت. شرکت دل برای نام‌گذاری محصولات خود از نام   EMC استفاده می کند.

شرکت دل در سال 2008 شرکت Iomega را پیش از خرید  EMC خریداری کرده بود. شرکت Dell EMC در سال 2013 با شرکت Lenovo با عنوان Lenovo EMC مشارکت داشت که بعد از آن با نام lomega تغییر نام پیدا کرد.

این شرکت اولین ذخیره ساز را در سال ۱۹۸۰ به بازار عرضه کرد. اصلی ترین عامل رشد این شرکت در صنعت انفورماتیک ارائه محصول symmetrix توسط شرکت EMC در سال ۱۹۹۰ بوده است. محصول Clarion که در سال ۱۹۹۲ برای نخستین بار به بازار ارائه شد در حقیقت نخستین مدل ذخیره سازهایی بود که بر پایه ذخیره کردن اطلاعات مبتنی بر Raid وارد بازار صنعت انفورماتیک گردید. این محصول در کنار محصولات دیگر ذخیره ساز موجود در بازار که مبتنی بر High Availabilityاست تا سال ۲۰۱۱ میلادی به کاربران تخصصی مراکز داده ارائه شد.

در سال ۲۰۱۱ با ارائه سری جدیدی از محصولات ذخیره ساز به نام VNX که در واقع ترکیبی از مدل های ذخیره ساز Clarion و Celera بود توانست سهم بزرگی از بازار ذخیره سازها را به خود اختصاص دهد.

ارائه محصول VNX موجب گردید توقف تولید محصولات قدیمی ذخیره ساز همچون Clarion و Celera  شود. تنوع محصولات در شرکت EMC به قدری است که کاربران در هر سطح و اندازه ای امکان انتخاب محصولات را دارند و در کنار تجهیزات با استفاده از ابزارهای قدرتمند نرم افزاری، قابلیت تجهیزات به صورت شگفت انگیزی افزایش پیدا می کند.

در ادامه نسل VNX ، تولید VNX 3 برنامه ریزی نشده و ذخیره سازdell emc Unity به عنوان یک Storage Platform جدید در گروه Midrange ها قرار گرفته است.

معرفی شرکت dell emc

 

تاریخچه EMC

در سال 1979 شرکت EMC توسط یکی از مدیران سابق شرکت اینتل تاسیس گردید. زمینه اصلی فعالیت این شرکت به دو دسته زیر ساخت اطلاعاتی EMC (Information Infrastructure) و زیر ساخت مجازی سازی VMware تقسیم می شود.

در حقیقت زیر ساخت مجازی VMware، تمامی محصولات و سرویس های شرکت VMware را تشکیل می دهد، که با توجه به اینکه این شرکت تحت تملک EMC قرار دارد، در زیرمجموعه محصولات و خدمات شرکت EMC قرار گرفته است.

در قسمت زیر ساخت های اطلاعاتی، شرکت EMC در زمینه تجهیزات و نرم افزارهای ذخیره سازی اطلاعات، محصولات متنوع و جامعی شامل تجهیزات ذخیره سازی جامع و پیشرفته EMC VMAX در رده شرکت های بزرگ، تجهیزات ذخیره سازی پیشرفته EMC VNX UNITY در رده شرکت های متوسط تا بزرگ و محصولات متنوع و جامع تهیه نسخ پشتیبان در محیط های Enterprise(مبتنی بر دیسک) به بازار ارائه عرضه کرده است.

کیفیت، امکانات و پشتیبانی این محصولات سبب شده تا این شرکت حدود 30 درصد از بازار فروش سیستم های ذخیره سازی مبتنی بر دیسک را از آن خود کند، به صورتی که این میزان فروش بیش از دو برابر میزان فروش سایر شرکت های رقیب در این زمینه است.

EMC در سال های 2012 و 2013 در لیست دارندگان جوایزی قرار گرفت که تحسین شرکت های بزرگ جهانی کامپیوتری را برانگیخته است، این شرکت دارنده ی بیش تر از 100 نوآوری جهانی و بهترین محل کار چند ملیتی در اروپا می باشد. از افتخارات دیگر این شرکت می توان به کسب نمره 100 از کمپین حقوق بشر در سالهای 2012 و 2013 را اشاره کرد.

ذخیره سازهای شرکت dell emc

استوریج EMC unity

EMC محصول Unity Array را بین 7600، VNXe 1600، VNXe 3200، و Hybrids 8000 قرار داده است. در این رده ازEMC ، چهار مدل جدید موجود است، که در هر مدل Storage ها یا به صورت ) All Flash این رده با حرف F تفکیک و مشخص شده اند) و یا Hybrid می باشند.

استوریج EMC unity همزمان دارای سرعت و سادگی است و به راحتی می تواند داده را به صورت Cloud گسترش دهد. این سری مانند سری پیشین دارای قابلیت های یک SAN و NAS  است. مدل های تمام Flash این سری کارهای ذخیره سازی را ساده سازی کرده است در حالی که با هزینه ها و Footprint دیتا سنتر را کاهش داده است.

رویکرد اصلی شرکت EMC به منظور جایگزین کردن سری EMC VNX با EMC Unity را می توان نیاز بازار به تجهیزات ذخیره سازی با امکان بهره برداری از دیسک های SSD در تعداد بالا به منظور دست یابی به IOPS و پهنای باند بالا دانست.

خانواده EMC Unity به علت برخورداری از توان پردازشی و گذردهی بسیار بیشتر در مقایسه با خانواده EMC VNX، امکان ارائه فضای ذخیره سازی بر پایه دیسک های تماما SSD را به صورت کامل دارد. در این گذر شرکت EMC تلاش نموده است تا کمبود های موجود در دستگاه های EMC VNX را رفع کرده و علاوه بر این ویژگی های جدید را به دستگاهای Unity اضافه کند.

استوریج EMC unity hybrid

برای ذخیره سازی استانداردهای جدیدی را تعریف کرده است که به جهت کار با حافظه های Flash طراحی شده است . از جمله قابلیت های این دستگاه سادگی ، طراحی پیشرفته ، قیمت مناسب و انعطاف پذیری در تطبیق با نیازهای مختلف سازمانی می باشد.

 سخن پایانی

شرکت Dell EMC که در ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد یک شرکت چند ملیتی آمریکایی بوده و زمینه کاری آن در ارائه محصولاتی به منظور ذخیره سازی داده ها، امنیت اطلاعات، مجازی سازی محاسبات ابری و …است . رقبای شرکت EMC، شرکتهایی همچون HP, CISCO و IBM می باشند. در حال حاضر EMC از بزرگ ترین شرکت های سازنده تجهیزات ذخیره ساز سرور به شمار می رود که بارها به انتخاب گارتنر به عنوان پرفروش ترین فروشنده دست یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *