مقالات

معرفی شرکت HPE

معرفی شرکت HPE

شرکت HPE شرکتی چند ملیتی آمریکایی است که در حوزه ی فناوری اطلاعات و تجهیزات شبکه تجاری فعالیت دارد. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه ی ساخت سرورها، ذخیره سازها، تجهیزات شبکه، ارائه خدمات مشاوره، خدمات پشتیبانی و خدمات مالی می باشد. تا به امروز به علت اینکه سرورهای شرکت HPE بسیار معروف هستند و شرکت ها تامین کننده همگی خرید سرور HP را توصیه می کنند، همه فکر میکردند که این شرکت فقط سرور به بازار عرضه می کند. اما اینطور نیست و خیلی از محصولات با کیفیت توسط این شرکت تولبد می شود. در این مقاله به معرفی شرکت hpe خواهیم پرداخت.

معرفی شرکت hpe

شرکت HP در سال 1939 توسط دو مهندس برق از دانشگاه استفورد با نام های بیل هولت و دیوید پاکارد بنیان گذاری شد. این شرکت با سرمایه 538 دلار در یک گاراژ کوچک شروع به کار کرد و حالا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان PC و لپ تاپ، پرینتر و … در جهان به شمار می رود.

محصولات و خدمات شرکت  HPE

محصولات و خدمات شرکت HPE بسیار گسترده است و حوزه های زیادی را در بر می‌گیرد. فعالیت های شرکت HPE را می‌توان به بخش های اصلی زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • سرورها و سیستم ها
  • تجهیزات ذخیره سازی و ابری
  • تجهیزات شبکه

معرفی شرکت HPE

تجهیزات شبکه  HPE

HPE  به تولید تجهیزات شبکه پیشرفته‌ای را برای سازمان های تجاری بزرگ و سازمان‌های کوچک و متوسط مشغول است. انواع روترها، سوییچ‌ها، اکسس پوینت ها، کنترل کننده ها و تجهیزات وایرلس از تجهیزات شبکه HPE به شمار می روند.

سوییچ های شبکه برای شرکت های بزرگ تجاری برند HPE با نام FlexFabric تولید می‌شوند. این سوییچ ها بسیار حرفه‌ای بوده و از پردازنده های قدرتمند و رم های تا 4 گیگابایت برای پردازش استفاده می‌کنند و در دیتاسنترهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. سوییچ های شبکه مناسب برای شرکت های کوچک و متوسط با برند OfficeConnect ، Aruba و FlexNetwork تولید می‌شوند و طیف گسترده ای از سوییچ ها را شامل می شوند. از سوییچ های با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه تا سوییچ های با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه، که از فیبر نوری و شبکه های مسی پشتیبانی می‌کنند. هر یک از این برندها شامل ده‌ها سوئیچ شبکه می باشند که بررسی تمامی آن ها نیاز به زمان زیادی دارد.

معرفی شرکت HPE

سوییچ HPE

اکسس پوینت های حرفه ای و نیمه‌حرفه ای HPE با برند Aruba و FlexNetwork ارائه می‌شوند. اکسس پوینت های Aruba تنوع زیادی دارند، سرعت انتقال داده ها در این اکسس پوینت ها از 867 مگاهرتز تا 5.4 گیگاهرتز متغیر است و تمامی آن‌ها وایرلس و دوبانده می باشند. سوییچ های حرفه ای برند HPE با برند FlexNetwork تولید می‌شوند و قادر به پشتیبانی تا سرعت های 100 گیگابیت بر ثانیه هستند. این اکسس پوینت از پورت های پر سرعت Rj45 برخوردارند و همزمان از قابلیت وایرلس بودن نیز بهره می‌برند. علاوه براین اکسس پوینت های OfficeConnect این شرکت قابلیت های کمتری دارند و اغلب برای سازمان های کوچک طراحی شده‌اند.

HPE روترهای فوق العاده ای هم تولید می‌کند که سرعت های گیگابیتی را پشتیبانی می‌کنند. این روترها دارای استفاده تجاری هستند و در انواع ADSL2+ ،3G ،4G، وای فای و … تولید می گردند. بسیاری از روترهای FlexNetwork این شرکت می‌توانند همزمان از تکنولوژی های مختلف پشتیبانی کنند. برای مثال از تکنولوژی ADSL2+ و 4G LTE پشتیبانی می‌کنند.

HPE در این بخش نرم افزارهای مدیریت شبکه و امنیتی و … مختلفی دارد و سرویس های بسیار گسترده و پیشرفته‌ای را برای مشتریان خود ارائه می کند.

معرفی شرکت HPE

سرورها و سیستم ها

hpe یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سرور و رک شبکه در جهان محسوب می شود. سرورهای شرکت  hpe بسیار پیشرفته هستند و آن ها را می‌توان در بسیاری از دیتاسنترهای قدرتمند جهان یافت. در حقیقت سرورهای hp از پرفروش ترین سرورهای موجود در بازار جهان و ایران هستند. این سرورها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

سرورهای تیغه‌ای  Blade سری BL : سرورهای Blade یا تیغه‌ای همان‌طور که از اسم آن مشخص است دارای ضخامت و حجم کمی هستند و اغلب برای دیتاسنترهایی که فضای محدودی یا رک های کوچکی دارند مناسب است. این سرورها ارائه دهنده ی بیشترین تراکم و کنترل پذیری در یک حجم محدود هستند ولی قابلیت توسعه زیادی ندارند.

سرورهای ایستاده Tower  سری ML :  این سرورها به صورت ایستاده و ماژولار می باشند پس می‌توان به آسانی با استفاده از آن ها دیتاسنتر را توسعه داد و تعداد سرورها را تغییر داد.

سرورهای مقیاس پذیر سری  SL :  این سری هم همچون سری مبتنی بر رک می‌باشد و اغلب در دیتاسنترهایی که هدف اصلی آن ها توان پردازش حداکثری است کاربرد دارد.

سرورهای تراکم پذیر Rackmount سری DL : این سرورها هم همچون سری SL مبتنی بر رک است. طراحی این سری از سرورها با سری SL تفاوت دارد و با هدف ایجاد تعادل میان تراکم و قدرت پردازشی صورت گرفته است.

سری های گوناگون سرورهای HPE از نظر شکل ظاهری و مشخصات با یکدیگر متفاوتند. سری DL و SL در رک شبکه قرار می گیرند ولی سرورهای ML خارج از آن ها نصب می شوند و به علت طراحی ماژولار به آسانی می‌توان آن ها را ارتقا داد. هر چند این سرورها دارای قابلیت نصب در رک نیز می‌باشند. علاوه براین اچ پی سرورهایی را با نام MicroServer تولید می‌کند که بازار شرکت های کوچک و دیتاسنترهای ضعیف تر را هدف گرفته است.

با وجود رقبای قدرتمندی چون دل و ایسوس در بازار ایران، سرورهای HPE بیشترین استفاده را دارند. کمتر دیتاسنتر و شبکه ای است که از این سرورها استفاده نکند.

hp رک های باکیفیتی را تولید می‌کند که با سرورهای این شرکت کاملا هماهنگ و سازگار است. این رک ها در بازار ایران شهرت زیادی دارند و بسیاری از شرکت ها از رک های خود را همچون رک های HPE می‌سازند.

معرفی شرکت HPE

تجهیزات ذخیره سازی

شرکت HPE انواع استوریج یا فضاهای ذخیره سازی را برای دیتاسنترها تولید و عرضه می کند. این تجهیزات تنوع زیادی دارند و بررسی کامل آن ها زمان زیادی می‌برد. به طور کلی می توان این ذخیره سازها را در دسته های ذخیره ساز محافظ داده، ذخیره ساز فایل و آبجکت، ذخیره ساز مدیریت و اتوماسیون، ذخیره سازهای ابری و … قرار داد.

افزون بر تجهیزات گفته شده، hp نرم افزارهای مدیریت سرور، مدیریت شبکه، مدیریت شبکه های ابری و مدیریت زیرساخت های شبکه و مخابراتی را تولید می‌کند و در بخش نرم افزاری نیز بسیار فعال است.

جدیدترین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های ارائه شده شرکت HPE

در این بخش از مقاله به تکنولوژی‌های جدید که شرکت hp ارائه کرده است می‌پردازیم:

این فناوری مربوط به بانک اطلاعاتی برای حل مشکل وجود بانک‌های اطلاعاتی بزرگ و پیچیده طراحی گردیده است. در گذشته بانک‌های اطلاعاتی بزرگ به تجهیزات ذخیره‌سازی بزرگ نیز نیاز داشت ولی امروز تکنولوژی ابری توانسته بسیاری از این مشکلات را برطرف نماید.

  • SMB (Small Medium Business)

اگر کسب و کارهای کوچک به دنبال راه‌اندازی یک دفتر کار کوچک که توانایی کنترل از راه دور را داشته باشد، باشند، می‌تواند از این فناوری استفاده کند. این عمل به کمک ابزارهای زیر امکان‌پذیر خواهد شد:

  • سرورهاي HPE ProLiant Gen10
  • شبکه سيمی و بدون ‌سيم Aruba با ابزارهای مديريت هوشمند
  • ذخيره‌سازي داده‌هاي HPE
  • HPE Foundation Care
  • HPE Apollo 6500 Gen10 Plus

این سیستم نسل بعدی کارهاي محاسباتي شتابان HPE Apollo می باشد که موجب افزایش  انعطاف داده شده و تراکم و چابکی بیشتری به برنامه‌های HPC و AI می بخشد. این سیستم قدرت محاسبه با پردازنده‌هاي گرافيکی را افزایش می‌دهد و ظرفیت پردازشی بسیار بالایی را نیز به وجود می آورد.

 سخن پایانی

در این مقاله به معرفی hpe  و موضوعات مربوط به آن پرداختیم امیدواریم این مطالب برای شما  مفیدواقع گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *