مقالات

سرورهای تاور hp چیست

سرورهای تاور hp

سرور تاور hp دستگاهی است که در یک کابینت عمودی ساخته شده است و از اغلب برنامه‌های کاربردی همچون مدیریت سیستم، مدیریت فایل، برنامه‌های ER، توزیع و امنیت سیستم را پشتیبانی می‌کنند. در این مقاله با سرورهای تاور hp و مشخصات آن ها بیشتر آشنا می شویم. شاید برای خرید سرور HP شما باید بین گزینه های موجود و نوع کاربری انواع سرورها در میان سرورهای رکمونت hp و سرورهای تاور HP دچار شک بشید. ما در این مقاله به شما کمک میکنیم تا بتوانید بیشتر و بهتر با سرورهای تاور HP آشنا بشید.

سرور تاور hp چیست؟

از نظر شکل ظاهری، اندازه و مشخصات فیزیکی سرورها به 3 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • سرورهای ایستاده (Tower server)
  • سرورهای رک‌ مونت (Rackmount server)
  • سرورهای تیغه‌ای (Blade server)

 مزایای سرور تاور hp

  • ارتقاء آسان تر
  • قیمت پایین تر
  • خنک سازی آسان تر و کم هزینه تر به علت تراکم کمتر میان اجزای سرور

 معایب سرورهای ایستاده

  • اشغال فضای زیاد و دشوار بودن مدیریت فیزیکی
  • داشتن قدرت کمتر
  • اتصال تجهیزات و لوازم جانبی به سرور به وسیله ی کابل

سرورهای ایستاده قابل مقایسه با اجزای مشابه سرورهای رکمونت می باشند. قدرتمندترین سرورهای ایستاده دارای توانمندی یبیشتری نسبت به کامپیوترهای شخصی می باشند، به این دلیل که امکان جای گذاری چندین پردازنده، حافظه RAM و هارد دیسک بیشتر، فن ها قوی تر و یک مادربرد بزرگ تر جهت پشتیبانی از موارد گفته شده وجود دارد.

علاوه براین از آن جایی که سرورهای ایستاده به رک نیازی ندارند و درون رک قرار نمی گیرند، احتمال اتصال آن ها به دیگر سرورها کمتر می باشد. البته اغلب سرورهای ایستاده امروزی به صورتی ساخته می شوند که امکان نصب آن ها روی رک هم وجود دارد و اگر کسی نخواهد سرور خود را روی میز قرار دهد، می تواند آن را درون رک نگه داری کند.

استفاده از سرورهای ایستاده به صورت تکی سبب می شود که آن ها نتوانند از برنامه هایی که وظایف گوناگون را به سرورهای مختلف واگذار می کنند، استفاده کنند.

تفاوت سرور ایستاده و کامپیوتر شخصی

همان طور که به آن اشاره کردیم، سرور ایستاده درون یک شاسی شبیه به کامپیوتر شخصی قرار دارد. در ادامه به بعضی از تفاوت ها و شباهت های سرور ایستاده و کامپیوتر شخصی می پردازیم.

بیشتر بخوانید  معرفی شرکت HPE

سرورهای ایستاده به رایانه های شخصی شباعت دارند ولی امکان دارد از یک قسمت پنهان به منظور اتصال یا جدا کردن درایوها استفاده کنند.

اغلب سرورها دارای قیمت بالاتر و پایداری بیشتری هستند. هرچند امکان دارد با توجه به نرم افزار معیار، قوی تر باشند یا نباشند.

سرورها از منابع اضافی و هارد دیسک استفاده می کنند. و اگر یکی از آن ها دچار اختلال شود، از قطعات پشتیبان استفاده می شود.

امکان دارد تعداد ورودی و خروجی هایی همچون HDMI و USB در سرورها ایستاده کمتر باشد. علاوه براین امکان دارد از پورت های اترنت بیشتری جهت برطرف کردن نیازهای شبکه برخوردار باشند.

انواع سرورهای تاور

سرور تاور hp

سرورهای HP ML

 خانواده سرور HP ML

از جمله دلایل موفقیت کمپانی hp می توان به داشتن انواع مختلف سرور با مدل های BL , DL , ML و … در شکل ها و سایز های مختلف و مزایا و قابلیت و طراحی سخت افزار متنوع اشاره کرد . اما می توان به عنوان یکی از محبوب ترین سری های شرکت hp به سری ایستاده یا همان TOWER با نام اختصاصی ML که از عبارت Modular Lineبر گرفته شده است، اشاره کرد.

سرور های ML در مقایسه با سری DL از یک سری کارت توسعه استفاده می کنند که به همین دلیل، فضای بیشتری هم اشغال می کنند و از آن جا که برای کسب و کار های نسبتا متوسط طراحی شده اند، از رک استفاده نمی کنند و دارای قیمت مناسبی هستند.

سرعت و امنیت بالا و همچنین امکان کنترل از راه دور از جمله ویژگی هایی است که زیر ساخت و پیکر بندی ساده و در عین حال پر بازده این سرور های تاور hp، در اختیار کاربران خود قرار داده و سبب موفقیت هر نوع کسب و کاری گردیده است .

در این قسمت به تعدادی از محصولات سری ml hp اشاره می کنیم.

سرور HP ML10 G9

سرور HP ML10 G9

  • سرور HP ML10 G9

سرور HP ML10 G9در رده سرورهای مینی تاور سرور قرار می گیرد که اندازه کوچک تری را نیز دارد و با توجه به همین موضوع دارای قیمت های پایین تری نیز نسبت به سایر سرورها می باشند که مناسب برای کسب و کارهای کوچک می باشد. از اصلی ترین دلایلی که موجب محبوبیت این سرور در میان مدیران کسب و کار ها شده است قیمت مقرون به صرفه ی آن است که سبب می شود یک کسب و کار در ابتدای راه خود هزینه های خیلی سنگینی پرداخت نکند.

  • ویژگی سرور ML10 G9

سرور ml10 g9از ویژگی های زیادی برخوردار است که در بخش به تعداد محدودی از آن اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  معرفی شرکت ibm

قابلیت ارتقا سرور ml10 g9از ویژگی های بسیار مهم آن می باشد و با توجه به اینکه این سرور از 6 هارد LFF پشتیبانی می کند، اما به علت اینکه دارای 4 اسلات توسعه می باشد قابلیت های سخت افزاری آن قابل توسعه می باشد. این سرور دارای کنترلر Intel RST SATA RAID آنبورد می باشد. در صورتی‌که تمایل به استفاده از حالت RAID ساده دارید، به علت مجهز بودن سرور به رید کنترلر می‌توانید سرور را با قابلیت HPE Secure Encryption، درایوها را در حالت‌های RAID 0، RAID 1 و RAID 5 رید کنید. سرور ml10 g9 بسیار قدرتمند ساخته شده توسط hp ، از جمله پر فروش ترین مدل های این سری محسوب می شود که امروزه بیشتر برای کسب و کار های رو به رشد و کوچک استفاده می شود.

سرور ml10 g9با توجه به ویژگی های جدیدی دارد، دارای ظرفیت ذخیره سازی بالاتری بوده  و همچنین با حجم کاری متفاوتی در SMB ها سازگار است و می تواند از ویژگی Clear OS پشتیبانی کند.

hp ml110 g9

سرور hp ml110 g9

  • سرور hp ml110 g9

چنانچه  به دنبال سروری با ارتقاء پذیری بالا هستید اما تمایل ندارید هزینه زیادی برای خرید آن پرداخت کنید ، پیشنهاد ما به شما سرور ایستاده HP ML110 G9 است. سرور hp ml110 g9

در ابعاد کوچک ساخته شده است که کارایی بالایی دارد و از دارای قابلیت رشد و توسعه نیز می باشد، به همین دلیل می توانید افزون بر پوشش نیازهای کنونی کسب و کار خود، اهداف آینده خود را نیز محقق کنید. همچنین قیمت مناسب آن نیز از دیگر مزیت های این سرور محسوب می شود.

این سرور اچ پی می تواند از یک پردازنده اینتل زئون Intel Xeon E5-2600 v4 product family و V3 یا Intel Xeon E5-1600 v3 product family پشتیبانی کند که این پردازنده ها می توانند 4، 8، 10 و 14 هسته پردازشی فراهم آورند. این سرور می تواند فقط از رم سرورهای DDR4 پشتیبانی کند و از 8 اسلات حافظه بهره می برد و حداکثر ظرفیت حافظه رم پشتیبانی شده توسط آن برابر 256 گیگابایت است.

بیشتر بخوانید  معرفی شرکت F5

سرور hp ml150 g9

سرور hp ml150 g9

  • سرور hp ml150 g9

این سرور یکی از سرورهای مقرون به صرفه است که همچون سایر سرورها توسط کمپانی HP به بازار ارائه گردیده است. سرور hp ml150 g9می تواند قدرت پردازشی مناسبی ارائه دهد و حداکثر از 2 عدد پردازنده اینتل پشتیبانی کند. علاوه براین می تواند از 512 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی کند همچنین این سرور به صورت ایستاده طراحی شده است. سرور HPE ProLiant ML350 Gen10 با پشتیبانی از HPE Pointnext و پیاده‌سازی راحت، امکان انتقال به کسب‌وکار دیجیتالی با چابکی بیشتر و با همه محدودیت‌های موجود در بودجه IT را فراهم می آورد.

سرور HP ML30 G10

  • سرور HP ML30 G10

  • سرور HP ML30 G10

سرور HP ML30 G10با پشتیبانی از پردازنده های اینتل سری زئون E-2100 باعث شده است تا قدرت محاسبات به طرز چشمگیری در این سرور در مقایسه با نسل های قبلی افزایش پیدا کند . سرور HP ML30 G10پیشنهاد بسیار عالی برای شرکت ها و سازمان هایی است که به دنبال خرید سرور Tower هستند .

مزایای سرور HP ML30 G10

با توجه به اینکه این محصول از ترکیب هوش مصنوعی و ابری استفاده می کند ، جهت اجرای نرم افزار های کاربردی و اساسی بسیار مناسب بوده و بستر کاملا مناسبی برای تجارت های کوچک ایجاد می کند .

سرور HP ML30 G10امکان توسعه پذیری را به کاربران ارائه می دهد و همچنین در کنار ایجاد امنیت بالا ، عملکردی در سطح سازمانی با حداقل میزان هزینه برای ما فراهم آورده و به طور کلی بیشترین میزان بازدهی و عملکردی قوی و برجسته، در مقرون به صرفه ترین حالت را ارائه می دهد .

سرور ml350 g10

سرور ml350 g10

  • سرور ml350 g10

این سرور از پردازنده‌های جدید اینتل با نام Intel Xeon Scalable پشتیبانی می‌کند. علاوه براین حافظه‌هایی که در این سرور hp استفاده می‌شود، حافظه‌های سرورهای نسل 10 می باشد که از سرعت 2666 مگاهرتز و با ظرفیت 3 ترابایت پشتیبانی می‌کند. بنابراین نسبت به حافظه‌های نسل قبلی که از سرعت 2400 مگاهرتز پشتیبانی می‌کرد، 11 درصد سریع‌تر هستند.

 سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با سرورهای تاور hp اطلاعاتی ارائه دادیم و به بررسی مشخصات مهم سرور های Tower پرداختیم امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *