مقالات

معرفی سرورهای رکمونت HP

سرور رکمونت hp

سرور رکمونت به سروری می گویند که بتوان آن را در رک استانداردی قرار داد. در این مقاله با سرورهای رکمونت hp بیشتر آشنا می شویم همچنین ۵ تا از بهترین سرورهای رکمونت را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

سرورهای رکمونت hp

انواع گوناگونی از سرورهای HP ProLiant در بازار موجود است که بسته به مشخصات فنی در صنایع نظامی، صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. در میان این سرور ها، سرور رکمونت سروری است که تقریبا می تواند نیاز هر سازمانی را برطرف کند. سرور رکمونت به سروری اطلاق می‌شود که بتوان آن را درون رک استانداردی قرار داد. در حقیقت سرورهای کشویی، سرورهای رکمونت یا همان سرورهای رکمونت HP  زیر ساخت کاملی را جهت هر کسب و کاری به ارمغان می‌آورند و افزون بر ایجاد زمینه رشد، از اهداف تجاری شما هم پشتیبانی می‌کنند.

سرور رکمونت HP

معرفی ۵ تا از بهترین سرورهای رکمونت hp

 1. سرور HP ProLiant DL360 G10

در صورتی که در زمینه‌ی مجازی سازی، پایگاه‌ داده یا محاسبات پیچیده فعالیت می کنید، افزون بر کارآیی، ایمنی سرعت و انعطاف‌پذیری هم برا‌یتان مهم است. باید از بین انواع سرورهای رک HP به سراغ مدل HP ProLiant DL360 G10 بروید.

سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 علاوه بر امنیت، به علت داشتن پردازنده Intel Xeon Scalable تا 60 درصد افزایش عملکرد را با بهره‌مندی از 27 درصد افزایش در هسته، در اختیار شما قرار خواهد داد. این سرور با پشتیبانی از حافظه رم HPE DDR4 Smart Memory، سرعت 2933 MT/s و 3 ترابایت ظرفیت سبب افزایش 82 درصدی عملکرد هم خواهد شد.

بهره‌مندی از برنامه‌های مدیریتی HPE OneView و HPE Integrated Lights Out 5 (iLO 5)  در این مدل از سرور رک hp موجب می‌شود تا نصب، به‌روزرسانی، مدیریت و نگهداری از سرور بسیار راحت شود. این مدل با توجه به فرم فاکتور Rack-mountable-U1 طراحی شده که دارای توانایی پیکربندی بر اساس 8 عدد هارد سرور SFF، و درایو NVMe، 4 و 4 عدد هارد سرور LFF و ده درایو SFF NVMe در قسمت اصلی محفظه سرور می باشد.

بیشتر بخوانید  انواع پریز شبکه

2 .  HP ProLiant DL20 G10

چنانچه ‌دنبال یک سرور رک U1 می گردید که بار کاری در محیط‌های مختلف را پشتیبانی کند، در خرید سرور اچ پی مدل ProLiant DL20 G10 تردید نکنید. این سرور دارای قابلیت پشتیبانی از پردازنده Core™ i3 و Pentium G سری E-2200 یا E-2100 تا 8 هسته فیزیکی می باشد. و ترکیبی منحصر به ‌فرد از توانایی های کلاس سازمانی را برای ارائه‌دهندگان خدمات و کسب‌وکارهای در حال رشد ارائه می‌دهد.

سرور HPE ProLiant DL20 Gen10 سروری جمع‌و‌جور و همه کاره با قیمتی مقرون‌به‌صرفه می باشد که با پشتیبانی از 4 اسلات HPE DDR4 Unbuffered Memory UDIMM تا 64 گیگابایت حافظه رم را فراهم می کند.

این مدل سرور رک hp با دارای قابلیت افزودن منبع تغذیه (290، 500 یا 800 واتی) و از سه فن به صورت Non-Hot Plug و Non-Redundant می باشد. و همچنین امکان پشتیبانی از پورت مدیریتی ILO 5، اسلات PCIe 3.0، ماژول امنیتی TPM، دو درایو LFF و شش درایو SFF را دارد. انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای در پیکربندی جهت پاسخگویی به طیف گسترده‌ای از نیازهای تجاری ارائه می‌دهد.

3. سرور HP ProLiant DL380 G9

مدل HPE ProLiant DL380 Gen9 از بهترین سرورهای رک hp است که عملکرد و قابلیت توسعه خوبی را ارائه می کند. سرور گروه کاری  2P 2U با پشتیبانی از پردازنده Intel Xeon E5-2600V3، V4 و 24 اسلات DDR4 رم Smart Memory حداکثر 768 گیگابایت و اسلات DDR4 LRDIMM حداکثر 3 ترابایت حافظه پردازشی را فراهم می کند.

علاوه براین شاسی این مدل سرور به صورتی طراحی شده است که از 8 تا 24 عدد هارد سرور SFF و 4 تا 12 عدد هارد LFF  پشتیبانی می‌کند. همچنین وجود رید کنترلر پیش‌فرض HPE Dynamic Smart Array B140i، موجب می‌شود تا 10 عدد هارد SATA با RAID5 در این سرور پیکربندی گردد. سرورهای رک hp مدل HPE ProLiant DL380 Gen9 با بهره‌مندی از ورژن 4 نوع سیستم مدیریتی HPE integrated LightsOut یا iLO، TPM 1.2، UEFI، Administrator’s password و … که تمامی سبب می‌شوند تا سرور DL380 Gen9 تبدیل به یک سرور ایده‌آل ایمن با توانایی سرویس‌دهی مداوم برای هر محیطی کاری گردد.

بیشتر بخوانید  معرفی انواع کابل شبکه

سرور رکمونت HP

4 .  HPE ProLiant DL20 Gen 9

در صورتی که به‌دنبال بهترین سرورهای رک اچ پی HP هستید که عملکردهای متنوعی از مبتدی تا حرفه‌ای را در بهترین حالت پشتیبانی کند، HPE ProLiant DL20 Gen 9 گزینه‌ی مناسبی برای شما است. سرور DL20 Gen9 طیف وسیعی از گزینه‌های HPE Qualified را ارائه می‌کند تا با بیشتر نیازهای کاربری سازگاری داشته باشد. سرورهای رک hp

این مدل با پشتیبانی از پردازنده‎ های اینتل زئون سری E3-1220v5 و E3-1220v6، و 4 اسلات DIMM حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم ( 4x16GB UDIMM 2133 MHz) را فراهم می آورد. علاوه براین این مدل سرور با پشتیبانی از کارت گرافیکی NVIDIA M2000، برای حجم کاری فشرده با گرافیک بالا انتخابی مناسب است.

رید کنترلر پیش‌فرض HPE Dynamic Smart Array B140i، با 4 درایور SFF، و 2 درایو LFF، منبع تغذیه سرور ۲۴۰ وات تا ۹۰۰ وات با توانایی اضافه کردن، کارت‌ شبکه سرور HPE FlexibleLOM و … به کاربران کمک می‌کند تا پیکربندی مناسبی برای حجم کاری خود بیابند. علاوه براین استفاده از نرم افزار مدیریتی HPE iLO 4 و HPE Insight Online با پشتیبانی HPE Insight نظارت از راه دور به منظور مدیریت، کنترل، عیب‌یابی سرور و … را با دسترسی شخصی در هر مکان و هر زمان با ابزارهای ساده فراهم می آورد.

5. HP ProLiant DL380 G10

سرور HP ProLiant DL380 G10 افزون بر این ‌که در لیست بهترین سرورهای رک HP  قرار دارد، همیشه تقریبا از زمان انتشار خود رتبه نخست لیست پرفروش‌ترین سرورها هم بوده است. به این دلیل توانمندترین سرور رک است، که تقریبا از پس هرگونه عملکردی برمی‌آید. کمپانی اچ پی در این مدل به سراغ نسل جدید پردازنده‌های مقیاس‌پذیر اینتل رفته است. و موجب شده نسبت به نسل قبل 71% افزایش راندمان و 27% افزایش تعداد هسته‌های پردازشی داشته باشد. از نظر فضای ذخیره‌سازی با طراحی ماژولار جدید و قابلیت نصب 30 عدد هارد SFF، و 20 عدد هارد NVMe، پشتیبانی از هارد SAS 12GB/s و به‌روزرسانی کنترلر‌های RAID به صورت کلی در این زمینه بازنگری کامل انجام داده است.

بیشتر بخوانید  معرفی شرکت سیسکو

سرور ProLiant DL380 قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ هوشمند DDR4 (دارای 24 اسلات حافظه رم DDR4 ECC REG  با سرعت 2666 و 2933) تا ظرفیت 3 ترابایت را دارد. سرور DL380 می‌تواند تا 192 گیگابایت حافظه دائمی NVDIMM HP را هم مدیریت کند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی سرورهای رکمونت hp و معرفی ۵ تا از بهترین سرورهای رکمونت پرداختیم همچنین برای خرید سرور hp می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

1 دیدگاه در “معرفی سرورهای رکمونت HP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *