مقالات

معرفی سرور HP DL

معرفی سرور HP DL

سرورهای hp dl از قدرتمندترین انواع سرور ها می باشند که با داشتن سخت افزار قدرتمند مناسب ترین گزینه‌ برای شبکه‌هایی که حجم کاری بسیار بالا دارند محسوب می شوند. سرورهای hp dl ویژگی‌های فنی شگفت انگیزی دارند که موجب می‌شود این سری از سرورهای hp برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ مناسب باشد. پس اگر به دنبال خرید سرور hp هستید ما در این مقاله معرفی سرور hp dl و ویژگی های آن پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید.

معرفی سرور hp dl

سرور DL مخفف HP Density Line  است و به سرورهایی اشاره می کند که در درون رک قرار می‌گیرند. به محفظه‌ای که شبیه به قفسه است، رک گفته می‌شود و سرور به‌ صورت ریلی و به وسیله ی پیچ درون رک قرار می‌گیرد. رک دارای قابلیت نصب چندین سرور می باشد.

هر سروری که برای نصب به قرارگیری در رک نیاز داشته باشد را می‌توان در رده سرورهای رکمونت قرار داد. سرور رک hp سیستمی همه‌ منظوره است که می‌تواند با توجه به نیازهای کاربران پیکربندی گردد و طیف وسیعی از درخواست‌ها را نیز پشتیبانی کند. ارتفاع یا مقدار فضایی که امکان دارد واحدهای رک اِشغال کند، براساس کارآیی که از سیستم انتظار دارید، متفاوت است.

نوع قرارگیری سرور سری hp dlدر رک افقی است که موجب می‌شود انعطاف‌پذیری بیشتر و مدیریت بهتر در اختیار کاربران قرار گیرد.

سرورهای HPE ProLiant DL در اندازه‌های رک U1، رک U2 و رک U4 در بازار وجود دارند که سرورهای رک 1 یونیته باریک‌تر و دارای عملکرد و مقیاس‌پذیری پایین‌ترین در مقایسه با همتای خود یعنی U4  هستند.

با این‌حال سرور hp dl به گونه ای طراحی شده است که کاربران بتوانند تا حد ممکن بیشترین تعداد سرور را در کوچک‌ترین فضا قرار دهند. به علت این ‌که ارئه دهنده ی بهترین و بیشترین عملکرد در ذخیره‌سازی و محاسبه هستند برای مراکز داده انتخاب مناسب خواهند بود.

بیشتر بخوانید  معرفی شرکت F5

معرفی سرور HP DL

ویژگی های سرور hp dl

قدرت پردازشی: سرور hp dl مجهز به پردازشگرها و کارت‌های گرافیکی قدرتمندی هستند تا به صورت موثر بتوانند الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی و یادگیری عمیق را اجرا کنند.

حافظه بزرگ: به علت حجم بالای داده‌ها در الگوریتم‌های DL، سرور hp dl به حجم زیادی از حافظه نیاز دارند تا بتوانند داده‌ها را به صورت کامل بارگذاری کنند و در حافظه رم قرار دهند.

اتصالات سریع: سرور hp dl  به منظور انتقال داده‌ها به سرعت بالا نیاز دارد. پس، این سرور ها از اتصالات Gigabit Ethernet یا حتی InfiniBand استفاده می‌کنند.

مقیاس پذیری: سرورهای DL باید دارای قابلیت مقیاس پذیری باشند تا بتوانند با گسترش حجم داده‌ها و پروژه‌های DL، به صورت افقی و عمودی گسترش پیدا کنند.

دسترسی و مدیریت مجازی: سرور hp dl  باید امکان دسترسی و مدیریت مجازی برای همه ی کاربران و اپلیکیشن‌ها را فراهم کنند تا بتوانند به صورت موثر منابع سخت‌افزاری را به اشتراک بگذارند.

امنیت: سرور hp dl باید از لحاظ امنیتی قدرتمند باشند تا بتوانند حفاظت کافی را برای داده‌ها و مدل‌های یادگیری عمیق فراهم آورند، چراکه این داده‌ها می‌تواند ارزش زیادی داشته باشند.

هماهنگی سرورها: در بعضی از موارد، امکان دارد به استفاده از چند سرور DL برای اجرای پروژه‌های بزرگتر یا برای ایجاد شبکه های عصبی بزرگتر و پیچیده‌تر نیاز باشد. پس، امکان هماهنگی و همکاری میان سرورها هم یکی از ویژگی‌های مهم سرورهای DL به شمار می رود.

این ویژگی ها بهترین عملکرد و کارایی را در پردازش عمیق و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ برای پروژه‌های هوش مصنوعی فراهم می آورند.

معرفی سرور HP DL

قیمت انواع سرور DL

در ادامه ی معرفی سرور hp dl در این بخش از مقاله به قیمت این سرور ها می پردازیم قیمت سرورهای DL به مدل و مشخصات دقیق آن ها بستگی دارد. ممکن است قیمت هر سرور DL متفاوت باشد و این هم به دلیل تفاوت اجزای داخلی آن همچون پردازنده، حافظه، دیسک و کارت گرافیکی است، که برروی قیمت هر سرور تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید ذخیره ساز dell emc

علاوه بر این، برندهای گوناگونی همچون HP (Hewlett Packard Enterprise)، Dell، IBM، Lenovo و Supermicro سرورهای DL را تولید می‌کنند که قیمت آن ها متفاوت است.

با توجه به مشخصات دقیق سرور مورد نظر، می‌توانید با تماس با تامین کنندگان مختلف، از قیمت آن ها مطلع شوید و با هم مقایسه کنید. علاوه براین برای مشاهده ی قیمت می‌توانید در وب سایت های فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های تخصصی سرورها آن را بررسی کنید.

مشخصات فنی سرور DL

مشخصات فنی سرور DLمی‌تواند با توجه به مدل و سری سرور، متفاوت باشد. این مشخصات معمولا شامل موارد زیر است:

پردازنده: نوع پردازنده مثلاً Intel Xeon یا AMD EPYC،تعداد هسته‌ها و فرکانس پردازنده برای مثال 2.0 GHz

حافظه: ظرفیت حافظه رم (برای مثال 32 گیگابایت) و نوع حافظه DDR4 یا DDR3

دیسک‌ها: نوع دیسک برای مثال HDD یا SSD، ظرفیت دیسک (برای مثال 1 ترابایت) و تعداد دیسک‌ها.

کارت گرافیکی: نوع کارت گرافیکی برای مثال NVIDIA Tesla V100 و حافظه گرافیکی.

کارت شبکه: تعداد و نوع کارت‌های شبکه برای مثال  Ethernet 10Gb

پورت‌ها: تعداد و نوع پورت‌ها برای مثال  USB، HDMI، VGA و

ابعاد و وزن: ابعاد فیزیکی و وزن سرور.

قدرت تامین برق و سیستم خنک‌کننده: نوع و قدرت منبع تغذیه و سیستم خنک‌کننده سرور.

قابلیت‌های مدیریتی: برای مثال قابلیت‌های مدیریت از راه دور، تعمیر و نگهداری آسان و…

وظیفه کابل شبکه این است که داده‌ها و اطلاعات را در شبکه‌های کامپیوتری منتقل کند و این انتقال می ‌تواند به صورت محلی (LAN)، شهری (MAN) و یا جهانی (WAN) طراحی ‌شود. این کابل‌ها برای اتصال از دستگاه‌های مختلف مانند سرورها، روترها، سوئیچ‌ها و کامپیوترها استفاده می‌نماید.

بیشتر بخوانید  تجهیزات سرور

انواع سرورهای DL رک مونت Rackmount

سرور hp dl برای اینکه پاسخگوی هرگونه نیازی باشد در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه شده است که  به مدل‌های پرطرفدار و پرفروش‌تر همچون سری DL100 ، DL300 ، DL500 ، DL700 و DL900 می‌توان اشاره کرد.

سرورهای DL سری 300

  • سرورهای DL سری 300

در ایران مدل HP DL380 در ردیف پرفروش‌های سرور رکمونت قرار دارد که زیرمجموعه سری 300 می باشد. سرو DL 380 از مدل‌های 2 یونیته می باشد که در نسل G7، G8، G9 و G10 طراحی و تولید شده است که هر نسل ویژگی‌های خاص با تجهیزات و امکانات منحصر به ‌فرد دارد .

با این‌حال تمامی مدل‌های DL 380 دارای قابلیت مدیریت پیشرفته، پشتیبانی از هاردهای SAS، SATA، SSD مجهز به کنترلر رید، قابلیت ارتقاء رم می باشند و دارای پردازنده‌های اینتل سری زئون مدل E5-2400 و E5-2600 در نسخه های مختلف است.

سرور DL380 G10 12LFF

  • سرور DL380 G10 12LFF

سرور hp dl سری 380 از نسل G10 hp نسبت به هم ‌رده‌های دیگر خود بسیار قدرتمندتر و طراحی انعطاف‌پذیرتری دارد. سری 300 DL به 2 پردازنده اینتل مدل Xeon® Scalable 8100 ، 6100، 5100 و 3100 مجهز است و و از طیف گسترده‌ای از محیط‌های عملیاتی و نرم‌افزارهای گوناگون مانند ClearOS پشتیبانی می‌کند.

  • سرورهای DL سری 500

سرور hp dl سری 500 معمولا از چهار پردازنده پشتیبانی می‌کنند که مناسب برای کسب‌وکارهای کاربردی، پردازشی و گرافیکی است. از مدل‌های محبوب سری 500 می‌توان به دو مدل پرفروش DL580 و DL585 اشاره کرد. سرور رکمونت DL 580 از 4 cpu پشتیبانی می‌کند و ۴۸ اسلات DIMM دارد که برای هر اسلات تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را فراهم می کند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی سرور hp dl پرداختیم و ویژگی های آن و انواع آن را بررسی کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *