مقالات

معرفی شرکت Fortinet

معرفی شرکت fortinet

شرکت Fortinet، یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است. دفتر مرکزی این شرکت در سانی ویل، کالیفرنیا واقع شده است. شرکت فورتی نت شرکت ارائه‌دهنده محصولات امنیت سایبری، با 20 سال و مجموعه گسترده‌ای از راهکارها برای کسب‌وکارها در اندازه کوچک و متوسط و همچنین سازمان‌های بزرگ می باشد. در این مقاله به معرفی شرکت Fortinet میپردازیم و اطلاعاتی در رابطه با این شرکت به شم عزیزان ارائه می دهیم با ما همراه باشید.

معرفی شرکت Fortinet

در سال 2000 شرکت فورتی نت(Fortinet) توسط برادران کن و مایکل شی تاسیس شد.
شرکت Fortinet، یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در سانی ویل ، کالیفرنیا واقع شده است. شرکت Fortinet عرضه کننده ی محصولاتی به بازار همچون نرم افزار ، لوازم و سرویس های امنیت سایبری همچون فایروال ، آنتی ویروس، جلوگیری از نفوذ وامنیت نقطه پایانی(End Point Security) می باشد.

معرفی شرکت fortinet

محصولات و راهکارهای فورتی نت (Fortinet)

تامین امنیت شبکه:

در ادامه ی معرفی شرکت Fortinet باید بگوییم که فورتی نت (Fortinet) ارائه دهنده ی تجهیزات امنیتی شبکه در طیف گسترده‌ای برای مشاغل کوچک و سازمان‌های بزرگ است. در ابتدای لیست محصولات این شرکت، فایروال‌های نسل بعدی (NGFW)، FortiGate، و به دنبال آن سیستم‌ها تامین امنیت شبکه‌های WAN و LAN، سیستم‌های جلوگیری از نفوذ (IPS)، شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) و دروازه‌های وب ایمن (secure web gateways) قرار دارند.
فورتی نت راهکارهای امنیت شبکه، مانند بازرسی SSL (SSL inspection)، اتوماسیون شبکه (network automation)، امنیت محیطی (perimeter security) و بهینه‌سازی برنامه (application optimization)، را هم ارائه‌ می‌دهد. با فناوری فایروال به عنوان سرویس (FWaaS) فورتی‌گیت، کاربران می‌توانند از رابط‌های فابریک فورتی نت (Fortinet) جهت فعال کردن یکپارچه‌ سازی مبتنی بر رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) با چندین شبکه نرم‌افزارمحور (SDN)، ابری (cloud) و مدیریت، بهره مند شوند.
فایروال به عنوان یک سرویس (FWaaS) به یک فایروال ابری اشاره می کند که قابلیت‌های پیشرفته لایه 7 فایروال نسل بعدی (NGFW) را ارائه می‌دهد، از جمله کنترل های دسترسی، همچون فیلتر URL، پیشگیری از تهدید پیشرفته، سیستم‌های پیشگیری از نفوذ (IPS) و امنیت DNS.
وظیفه کابل شبکه این است که داده‌ها و اطلاعات را در شبکه‌های کامپیوتری منتقل کند و این انتقال می ‌تواند به صورت محلی (LAN)، شهری (MAN) و یا جهانی (WAN) طراحی ‌شود. این کابل‌ها برای اتصال از دستگاه‌های مختلف مانند سرورها، روترها، سوئیچ‌ها و کامپیوترها استفاده می‌نماید.

بیشتر بخوانید  مدل لایه 3 سوئیچ سیسکو چیست

نظارت و حفاظت از زیرساخت های ابری

با توجه به اینکه در حال حاضر زیر ساخت ابری، یک بخش حیاتی هر سازمان محسوب می شود، فورتی نت قابلیت مشاهده و کنترل، زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) و نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) را با کارگزار امنیت دسترسی ابری شرکت (CASB)، FortiCASB، به وجود می آورد. راهکارهای امنیت زیرساخت ابری این شرکت از تمام ارائه ‌دهندگان خدمات ابری اصلی پشتیبانی می‌کند: AWS، Alibaba Cloud، Azure، Google Cloud و Oracle.
محصولات امنیتی ابری دیگر که توسط فورتی نت (Fortinet) ارائه شده عبارتند از:
FortiWeb یا Web application firewall : فایروال برنامه‌های وب می باشد که به صورت ویژه به منظور محافظت در مقابل حملات وب طراحی شده است.
FortiADC یا Application delivery controller : به عنوان load balancer نیز شناخته می‌شود. FortiADC به منظور کنترل و بهینه سازی دسترسی به منابع شبکه، ایجاد دسترسی متعادل به سرورهای کاربردی و علاوه براین افزایش کارآیی برنامه های کاربردی در شبکه‌های گسترده پایه‌ریزی شده‌اند.
FortiMail یا Email security software : این ابزار، از ورود اسپم، بدافزار و سایر حملاتی که از طریق پیغام‌ها ایجاد می‌شوند، به شبکه‌ها جلوگیری می کند.
FortiDDoS : FortiDDoS حافظت موثر و ابتکاری در مقابل حملات DDoS را برای شما به وجود می آورد.

Fabric Agent برای امنیت نقطه پایانی

بخشی از استراتژی فورتی نت در رابطه با ساختار zero trust network access یا ZTNA شامل دسترسی از راه دور و راهکارهای کنترل حفاظت از endpoint،FortiClient ، می باشد.
FortiClient، چیزی بیشتر از پلتفرم قدیمی جهت حفاظت از Endpoint است و به عنوان پلتفرمی ارائه می‌شود که با ترکیب ویژگی‌های قابلیت دید (Visibility) و کنترل Endpoint، محافظت و دسترسی مجاز امنیت را می تواند برای بسیاری از تجهیزات فراهم کند. FortiClient به طور هماهنگ با Security Fabric کار می‌کند. این کار با توسعه تکنولوژی به Endpointها از طریق پروفایل‌های امنیتی، اشتراک‌گذاری Endpoint Telemetry برای افزایش آگاهی از موقعیت مکانی سیستم، داده و کاربر در سازمان و علاوه براین ایجاد بخش‌بندی‌های مناسب جهت تامین امنیت آن ها محقق می‌شود تا از این Endpointها حافظت کند.
مدیران می توانند از گزارش فعالیت دستگاه، sandboxing برای فایل‌های مشکوک، فیلتر URL و سایر عملکردهای امنیتی استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید  حملات DDoS چیست

معرفی شرکت fortinet

ساختار باز (OPEN FABRIC ECOSYSTEM)

فورتی نت به شدت به یک ساختار باز اعتقاد دارد که امکان همکاری را در جهان راهکارهای امنیتی، فراهم می آورد. Security Fabric مجموعه‌ای از ویژگی های امنیتی گسترده فورتی نت می باشد که در یکدیگر ادغام شده‌اند. در حقیقت راهکاری یکپارچه است که امکان نظارت، مدیریت و تامین امنیت تجهیزات شبکه از یک مکان را به وجود می‌آورد. فورتی نت دارای شبکه گسترده‌ای از پارتنرهای متحد در حوزه فناوری اطلاعات می باشد تا امنیت سایبری end-to-end را به مشتریان، از طریق Open Fabric Ecosystem ، ارائه‌دهد.
Fabric امنیتی Fortinet شامل بیش از 170 پارتنر در حوزه فناوری اطلاعات است که به‌عنوان APIهای یکپارچه، توسعه‌یافته توسط پارتنرها، رابط‌های توسعه‌یافته توسط فروشنده، و ابزارهای DevOps، ارائه می‌شوند. مهم‌ترین شریک های Security Fabric فورتی نت در این حوزه عبارتند از:
AWS سرویس‌های وب آمازون
Google Cloud سکوی ابری گوگل
HPE هیولت پکرد انترپرایز
IBM آی‌بی‌ام
Microsoft مایکروسافت
Oracle اورکل
NortonLifeLock نورتون لایف لاک
VMware وی‌ام‌ویر

ارائه‌دهندگان

با رشد و مهم تر شدن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، سازمان‌ها به منظور برون‌سپاری مدیریت شبکه‌های وایرلس (wireless) و مخابراتی (telecommunications) و عملیات امنیت سایبری نیاز به ارائه‌دهندگان خدمات دارند.
ارائه‌دهندگان سرویس‌های امنیتی مدیریت شده (MSSP) : ارائه‌دهندگان سرویس‌های امنیتی مدیریت شده، شرکت‌هایی می باشند که مشتریان جهت دریافت خدمات گوناگون در حوزه IT به آن‌ها مراجعه کرده و با آن‌ها قرارداد می‌بندند. این شرکت‌ها به صورت معمول با مشتریان خود به صورت سالانه یا چند ساله همکاری کرده و برای ارائه خدمات مداوم ، دریافتی مستمر دارند ،MSSPها معمولا بر امنیت متمرکز هستند. با ارائه راه‌حل‌های امنیتی برای SD-WAN، جایگزین SOC، زیرساخت‌های ابری، برنامه‌های کاربردی وب و مدیریت هویت و دسترسی (IAM)، شکاف امنیت سایبری را برای مشتریان پر می‌کنند.
ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی (CSP) : ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی وظیفه ی نظارت بر داده‌های حساس فروشنده و مشتری که در حال عبور از شبکه‌های مخابراتی هستند را برعهده دارند و استانداردهای قابل اجرا همچون PCI-DSS و چارچوب امنیتی نرم افزار PCI (SSF) را رعایت می‌کنند.
اپراتورهای شبکه تلفن همراه (MNO) : اپراتورهای شبکه تلفن همراه، کنترل زیرساخت‌های تلفن همراه 4G و 5G را با راه‌حل‌های امنیتی فروشنده، از جمله پوشش شبکه‌های دسترسی رادیویی (RAN)، شبکه های خصوصی 5G، ابرهای مخابراتی و IoT ecosystems را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید  معرفی شرکت Dell Emc

شناخت و بررسی

شرکت Fortinet در نظرسنجی‌ها و از سوی تحلیلگران معتبر صنعت به عنوان یک شرکت برتر امنیت سایبری مورد تشویق قرار گرفته است.

مربع جادوئی گارتنر (Gartner Magic Quadrant)
موسسه گارتنر یک شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی در زمینه ارائه خدمات برون‌سپاری، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات است و هر ساله جدولی چهارگوشه به نام Gartner Magic Quadrant به منظور شناسایی شرکت‌های سرآمد در زمینه‌های گوناگون از جمله فناوری اطلاعات، خدمات مشتری، بازاریابی، زنجیره تامین و فروش ارائه ‌می‌دهد و در این جدول سمت و سوی بازار و بازیگران اصلی آن را معرفی و رده‌بندی می‌کند. حضور چندین ساله‌ فورتی نت در میان برترین‌های نمودار جادویی گارتنر نشان‌ از قدرت بالای این شرکت در حفاظت از شبکه دارد و در حقیقت این فایروال یکی از قدرتمندترین گزینه‌های این لیست از نظر حفاظت در برابر تهدیدات پیشرفته محسوب می شود.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی شرکت Fortinet و محصولات آن پرداختیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *