مقالات

معرفی سرور G10 hp

معرفی سرور G10 HP

سرور GEN 10 که به اختصار G10 نیز نامیده می شود جدیدترین و بروزترین نسل سرورهای HP است. در این مقاله قصد داریم به معرفی سرور g10 hp بپردازیم با ما همراه باشید.

معرفی سرور g10 hp

سرور G10 Hp با طراحی خاص خود نسبت به نسل های پیشین توانسته بسیاری از باگ های آنها را رفع کند و در دنیای میزبانی اطلاعات تحولی عظیم رقم بزند. سرور G10 Hp با پشتیبانی از حافظه های کمپانی Samsung (نام اختصاری NVME) توانسته جدید ترین نوع نگهداری از اطلاعات را ارائه دهد پشتیبانی از این حافظه های قدرتمند فقط در سرور G10 Hp امکان پذیر می باشد شرکت های زیادی از کاربرد NVme در سرور های خود خبر داده اند و روراست نبودنشان با کاربر دقیقا همینجا مشخص می شود، زیرا با جستجویی کوتاه در وبسایت اصلی کمپانی Hp متوجه می شویم که این نوع از کارت حافظه فقط مخصوص سرور Gen10 Hp است و از آن نمی توان بر روی سرور های نسل قبلی استفاده کرد.

مشخصات سرور G10  (ویژگی های سخت افزاری)

سرور G10 Hp آخرین نسل سروری است که شرکت hp تا به امروز fi بازار عرضه کرده است که در نوع خود بهترین است. سرور  G10 Hp با وجود خصوصیت های خاص ظاهری، از خصوصیت های سخت افزاری ویژه ای هم برخوردار است که در این بخش به ریز این ویژگی ها می پردازیم.

سرور G10 Hp دارای قدرت و پایداری بیشتر است.

این سرور دارای کولینگ قوی تر با وجود فن های بزرگتر و قوی تر می باشد.

ریسک سوختگی بسیار کمتر قطعات در سرور G10 Hp وجود دارد.

نخستین نسل از سرورهایی است که از حافظه های NVme پشتیبانی می کنند.

بهره گیری از ilo پیشرفته ورژن 5 برای کنترل کیفیت در سرور G10 Hp.

بیشتر بخوانید  سرورهای تاور hp چیست

قابلیت استفاده تا 20 کارت حافظه ی NVme و قابلیت ذخیره سازی اطلاعات بر روی 30 هارد 2.5 اینچ و 19 هارد 3.5 اینچ

قابلیت قراردادن اکستندر با ظرفیت 4 هارد 3.5 اینچی درون سرور جهت ذخیره سازی بالاتر

استفاده از پردازنده های نسل آخر سروری همچون گلد و پللاتینیوم

دارای شبکه هاب قدرتمند 20 تا 40 گیگابایتی با کابل توینکس

عملکرد بسیار قوی در دیتاسنتر ها افزون بر مصرف کم انرژی

پوشش باگ سرورهای نسل پیشین (مثل تغییر مهندسی سیستم کولینگ)

ذخیره سازی و انعطاف پذیری برای هر نوع نیاز تجاری

سرور HPE ML350 G10

سرور HPE ML350 G10

بررسی تخصصی سرور HP DL380 G10

برند HPE در محصولات خود 3 اصل مهم چابکی، امنیت و مدیریت اقتصادی را مد نظر قرار داده و همین سه مورد باعث محبوبیت محصولاتش شده است. سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 به آخرین تکنولوژی های امنیت و چابکی مجهز است که موجب صرفه جویی اقتصادی می‌شود.

تعریف زیر ساخت ‌های کسب و کارتان، امنیت داخلی زیر ساخت ها و سازگاری با جدیدترین نسخه‌های نرم افزارها از مهم ترین ویژگی‌های این محصول محسوب می شود.

پشتیبانی از پردازنده های مقیاس پذیر Intel Xeon Scalable

از مهم ترین ویژگی‌ها در انتخاب سرور ، نوع پردازنده است. سرور DL380 Gen10 به خوبی می تواند از نسل های اول و دوم پردازنده‌های Scalable برند Intel پشتیبانی می‌کند.

خصوصیت های ویژه پردازنده های XEON که معمولا برای پردازنده های گروهی و سنگین طراحی شده است، پشتیبانی از رم های ECC (فناوری تصحیح خطا) و استفاده بصورت مولتی پروسسور می باشد. همین ویژگی ها در پردازنده های Scalable شرکت اینتل هدف گذاری و ارتقا داده شده است.

در این بخش لیستی از پردازنده‌های خانواده Scalable سازگار با سرور DL380 gen10 را برای شما فراهم کرده ایم :

بیشتر بخوانید  حملات DDoS چیست

Intel® Xeon® Scalable سری 8100/8200

Intel® Xeon® Scalable سری 6100/6200

Intel® Xeon® Scalable سری 5100/5200

Intel® Xeon® Scalable سری 4100/4200

Intel® Xeon® Scalable سری 3100/3200

سرور g10 یا g9 بخریم

سرور G10 یا G9 بخریم؟

تفاوت سرور G10 Hp با نسل G9 Hp

با مقایسه ی این دو سرور از همان اول متوجه شرایط خاص و ویژه ی سرور نسل Gen10 Hp می شویم و در همان نگاه اول باید تصمیم خود را به صورت قطعی برای انتخاب شرکت هاستینگ مورد نظر بگیریم. نخستین تفاوت در ظاهر این دو نسل از سرورهاست.

قرار گرفتن جدیدترین نسل پردازنده های سروری در کنار رم های DDR4 موجب شده که سرور G10 Hp دارای قدرت پردازش بالاتری نسبت به نسل پایین تر خود یعنی G9 Hp باشد.

سرور Gen10 Hp دارای قابلیت پشتیبانی از آخرین پردازنده های روز دنیا یعنی دو پردازنده با 60 هسته واقعی می باشد (در مجموع 120 هسته واقعی و 240 هسته مجازی) ولی در سرور Gen 9 Hp از 2 پردازنده که هر کدام 24 هسته واقعی دارند، پشتیبانی می شود (48 هسته واقعی و 96 هسته مجازی).

چیپست ILO به منظور مدیریت از راه دور و کنترل سلامت قطعات سخت افزاری در نظر گرفته شده که از ورژن 5 در سرور G10 Hp استفاده می شود و به مراتب نسبت به سرور نسل پایین تر یعنی G9 (که از نسخه 4 استفاده میکند) قوی تر و بهتر است.

تغییرات چشمگیری در اندازه ی فن های خنک کننده G10 مشاهده می شود که ریسک آسیب قطعات نسبت به گرما را به شدت کاهش داده است.

استفاده از کارت های حافظه ی NVme برای نخستین بار در سرور Gen10 Hp مشاهده شد.

موارد استفاده از سرور G10 Hp

یک سرور خصوصی حرفه ای با پایداری صددرصد برای یک سایت بزرگ که می خواهد هم در سئو سایتش و هم در ذخیره اطلاعات انقلابی عظیم داشته باشد. سرور نسل 10 HP برای کسانیست که آخرین تکنولوژی های روز دنیا را دنبال می کنند مناسب است.

  • استفاده شده در سازمان های بزرگ و حساس
  • مناسب برای سازمان های دولتی و شخصی
  • مناسب برای سایت های بسیار مهم و حساس
  • مناسب برای سایت های پربازدید
  • مناسب برای کسانیکه به منابع پردازشی بسیار بالا نیاز دارند.
  • مناسب برای کسانیکه که به سرعت و پایداری اهمیت می دهند.
  • مناسب برای کسانی که تمایل دارند با تجربه سرعت و پایداری، به پیشرفت سئو سایت خود کمک کنند.
  • مناسب کسانیکه که می خواهند از آخرین تکنولوژی های روز دنیا بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید  انواع سوئیچ سیسکو

HP DL380 G10

HP DL380 G10

قیمت سرور HP DL380 G10

قیمت سرور HPE ProLiant DL380 G10 توسط کانفیگ مورد نیاز آن کسب و کار معین می شود. در واقع کانفیگ اصطلاحی برای جمع آوری سخت افزار داخلی یک سرور می باشد. مدل و ظرفیت سخت افزارهایی مانند هارد سرور، سی پی یو، رم و… کانفیگ یک سرور را تعیین می کنند.

اجزای شبکه های محلی تشکیل شده از سرورها و سوئیچ ها که پیشنهاد ما برای استفاده از  سوئیچ ها ، خرید سوئیچ سیسکو و برای استفاده از سرور ها خرید سرور hp است. برای استعلام قیمت و خرید می توانید به وبسایت کیارا افراز مراجعه نمایید.

 

سخن پایانی

با توجه به ویژگی های زیاد سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 ، می توان از آن برای کارهایی همچون مجازی سازی ، پردازش ابری و رندرینگ سنگین و … استفاده کرد. ویژگی هایی همچون ظرفیت بالای ذخیره سازی، پردازنده های قدرتمند، ظرفیت رم بیشتر، امنیت و مدیریت قوی و… همگی نشان دهنده تمرکز بالای hp برای بهبود کارایی نسل های جدیدتر سرور است.

1 دیدگاه در “معرفی سرور G10 hp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *