معرفی شرکت Hitachi
hitachi شرکتی چندملیتی خدمات مهندسی و صنایع الکترونیکی می باشد، که به صورت عمده در حوزه ی تولید لوازم الکترونیکی، رایانهای و ماشینآلات صنعتی فعالیت می کند. در این مقاله به معرفی شرکت Hitachi و محصولات این شرکت می پردازیم.
فهرست مطالب
- 1 معرفی شرکت hitachi
- 1.1 آشنایی با شرکت هیتاچی
- 1.2 توجه به کاربران عمومی به هیتاچی
- 1.3 صنایع الکترونیکی و ورود به بازارهای جهانی
- 1.4 وارد شدن هیتاچی با شروع دوران کامپیوترها، به این صنعت
- 1.5 تجهیزات تصویربرداری پزشکی
- 1.6 تولید دستگاه ATM
- 1.7 وارد شدن به بازار سهام نیویورک، هیتاچی را در جهان مشهور کرد
- 1.8 وضعیت کنونی برند هیتاچی
- 1.9 سخن پایانی
معرفی شرکت hitachi
شرکت ماشین آلات راهسازی هیتاچی فعالیت خود را در حوزه های مختلف همچون:تولید ماشین آلات راهسازی، تولید لوازم الکترونیکی و موتوری در کشور ژاپن آغاز کرد و در حال حاضر بیل های مکانیکی ، لودر و … شرکت هیتاچی با فروش خوبی در سطح جهان روبه رو شده اند.
آشنایی با شرکت هیتاچی
شرکت هیتاچی، شرکت چند چندملیتی ژاپنی خدمات مهندسی و صنایع الکترونیکی است، که به صورت عمده در حوزه ی تولید لوازم الکترونیکی، رایانه ها و ماشینآلات صنعتی فعالیت می کند.
در زبان ژاپنی کلمه هیتاچی از دو بخش تشکیل شده است؛ «هی به معنای خورشید و تاچی بهمعنای طلوع» که معادل فارسی آن در مجموع «طلوع خورشید» است و به پرچم آفتاب تابان، امپراتوری ژاپن اشاره دارد. شرکت هیتاچی در سال ۱۹۱۰ توسط مهندس نامیهی اودیرا تاسیس شد. مهندس اودیرا از تواناییهای مهندسی جدید خود استفاده کرد و موتورهای الکتریکی با توان پنج اسب بخار ساخت که از لحاظ کیفیت و طول عمر، با نمونههای وارداتی در ژاپن، رقابت میکرد.
زمانی که این موتور در معدن به خوبی توانست از عهده کارها برآید، مهندس اودیرا اقدام به فروش آن کرد اما تا زمان جنگ جهانی اول نتوانست مشتری های مناسبی را برای این محصول بیابد. یکی از معروف ترین شرکت های ژاپنی در جنگ جهانی اول تقاضای ساخت سه توربین را به شرکت زیمنس SIEMENS آلمان داد و به علت محدودیت هایی که جنگ جهانی به وجود آورده بود این شرکت راه بهتری به جز مراجعه به هیتاچی نداشت.
اودیرا تمام تلاش خود را به کار گرفت و ژنراتورهای ۱۰هزار اسب بخاری را در 5 ماه آماده تحویل کرد و آن شرکت تحت تاثیر قرار گرفته و تجهیزات دیگری را به مهندس اودیرا سفارش داد که لازمه این مبادله، تاسیس شرکت هیتاچی بود. شرکت هیتاچی در دهه ۱۹۲۰ تولیدات خود را به منظور پاسخ به نیازهای اقتصاد رو به رشد ژاپن گسترش داد و از راه تصاحب دیگر شرکت ها، این کمپانی به بزرگترین تولیدکننده پمپ، دمندهها، تجهیزات مکانیکی و محصولات فلزی همچون سیمهای مسی تبدیل شد.
توجه به کاربران عمومی به هیتاچی
شرکت هیتاچی، هیچوقت بر روی یک صنعت متمرکز نماند و همیشه به دنبال بررسی و آزمایش زمینههای جدید بوده است. اودیرا از همان ابتدای تأسیس شرکت، تحقیقات خود را برای تولید آسانسورهای ساختمانی آغاز کردد و در نهایت در سال ۱۹۳۲، نخستین آسانسور را برای آپارتمانهای مجموعهی Towa عرضه کردند. پلهبرقی محصول بعدی در این زمینه بود که در سال ۱۹۳۶ برای فروشگاه Daitetsu در اوزاکا تولید شد. ساخت این دو محصول، از تأثیرگذارترین نماد های مدرنسازی فرهنگ ژاپن بود. این محصولات، سبک زندگی ژاپنیها را به طرز قابل توجهی تغییر داد.
شرکت هیتاچی در کنار توسعهی محصولات برای صنایع بزرگ، به فکر مصرفکنندگان دیگر هم بود. این شرکت از سال ۱۹۱۶ تحقیق و توسعه روی تولید پنکه را آغاز کردند و نهایتا نخستین پنکهی خود را در سال ۱۹۲۶ تولید کردند. در سال اول در این شرکت ۵۵۰۰ عدد پنکه تولید شد و فقط ۳۰ عدد از آنها بهعنوان نخستین صادرات شرکت هیتاچی، به آمریکا صادر شد. فناوری منحصربهفرد هیتاچی در تولید محصولات و عدم استفاده از الگوهای اروپایی و آمریکایی، اجازهی صادرات بیشتر به آنها میداد و این محصول به هند و آسیای چنوب شرقی هم صادر شد.
صنایع الکترونیکی و ورود به بازارهای جهانی
شرکت هیتاچی بعد از چند دهه فعالیت در صنایع الکتریکی و زیرساختی، تصمیم به ورود به بازار رو به رشد الکترونیک گرفت. در آن سالها در ژاپن داشتن تلویزیون، یخچال و ماشین لباسشویی همچون داشتن گنجی مقدس بود. شرکت هیتاچی با آگاهی از این مسئله ، نخستین تلویزیون سیاه و سفید خود را در سال ۱۹۵۶ به بازار عرضه کرد. در سالهای ۱۹۶۰ و ۱۹۶۱ یخچال و ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک هم توسط این شرکت به بازار عرضه شد.
اقدام جدی هیتاچی جهت تبلیغ محصولات جدید هم با بازسازی برج Tsutenkaku در سال ۱۹۵۶ انجام شد. این شرکت بهعنوان اسپانسر مالی بازسازی این برج انتخاب شد و تبلیغات متنی برند خود را روی بدنهی برج به نمایش گذاشت.
هیتاچی در سال ۱۹۵۸ نخستین رادیوی قابل حمل خود را که از ۶ ترانزیستور استفاده میکرد، به بازار عرضه کرد. محصول بعدی هیتاچی میکروسکوپ الکترونی بود که آنها را بیش از پیش در صنایع کوچک و مدرن به شهرت رساند و توانست جایزهی بزرگ نمایشگاه جهانی بروکسل را کسب کند.
وارد شدن هیتاچی با شروع دوران کامپیوترها، به این صنعت
با شروع تولید کامپیوترهای الکترونیکی در اواخر دههی ۱۹۶۰، هیتاچی هم وارد این بازار شد و نخستین کامپیوتر خود را بر مبنای ترانزیستورها تولید کرد. افزون بر قسمت سختافزاری کامپیوترها، هیتاچی در توسعهی نرمافزاری هم ورود پیدا کرد و نخستین سیستم رزرو صندلی راهآهن ژاپن با نام MARS-1 را توسعه داد. در همین سالها ورود به بازار آمریکا هم اتفاق افتاد و واحد Hitachi America در سال ۱۹۵۹ تأسیس گردید.
فناوری تولید تلویزون رنگی، از جمله چالشهایی بود که بعد از گذشت سالها تحقیق در سال ۱۹۶۸ حل شد. شرکت هیتاچی بعد از حدود ۱۰ سال تحقیق در این زمینه، نخستین تلویزیون رنگی خود را با نام Kido Color به بازار عرضه کرد. هیتاچی برای تبلیغ این محصول خود یکی از معدود بالنهای بزرگ جهان را که در ژاپن پرواز میکرد اجاره کرد و لوگوی شرکت همراه با نام تلویزیون را روی آن حک کرد.
تجهیزات تصویربرداری پزشکی
یکی از نقاط عطف علم پزشکی استفاده از امواج آلتراسونیک در مشاهدهی ارگانهای داخلی بدن بوده است. شرکت هیتاچی که ابایی از ورود به هیچ بازاری مربوط به الکتریسیته نداشت، در این حوزه هم تحقیق و توسعه را آغاز کرد تا این که در سال ۱۹۶۰، نخستین دستگاه تصویربردای آلتراسونیک را در کشور ژاپن رونمایی کرد.
در آن دوره آمار مرگ و میر ناشی از سرطان در ژاپن افزایش کرده بود و استفاده از اشعهی ایکس به منظور تشخیص بیماریها، فرصت خوبی را برای تشخیص و جلوگیری از پیشرفت بیماریها در اختیار پزشکان قرار میداد. هیتاچی فعالیت های خود را در این حوزه در طول سالهای بعد با قدرت ادامه داد و باعث شد این شرکت هم اکنون جزء معدود شرکتهای صاحب تکنولوژی تصویربرداری پزشکی باشد.
تولید دستگاه ATM
نخستین محصول شرکت هیتاچی جهت کمک به بانکداری مدرن ژاپن، دستگاه ATM بود که در سال ۱۹۷۹ به بازار عرضه شد. دستگاه ATM که HT5865 نام داشت، در ابتدا در بانکهای بزرگ ژاپن نصب و راه اندازی شد. البته هیتاچی قبل از این هم در توسعهی سیستمهای کامپیوتری با بانک ها همکاری کرده بود و با تولید ATM، قدم محکمی برای حضور جدی در بانکها برداشت.
وارد شدن به بازار سهام نیویورک، هیتاچی را در جهان مشهور کرد
در سالهای ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰، هیتاچی محصولات نوآورانهی خود که شامل بیلهای مکانیکی، ATM و دستگاههای تصویربرداری پزشکی بود را ارتقا داد و نسلهای جدیدی از آنها را به بازار عرضه کرد. نخستین ربات شرکت هیتاچی هم در سال ۱۹۸۵ با همکاری دانشگاه Waseda ساخته شد. WHL-11 نخستین ربات هیتاچی با قابلیت راه رفتن بود.
از جمله بزرگترین اتفاقات تاریخ هیتاچی، ورود این شرکت به بازار سهام نیویورک بود. مجلهی فورچن، در سال ۱۹۸۰هیتاچی را بهعنوان پنجمین تولیدکنندهی تجهیزات الکترونیکی در جهان معرفی نمود. این دستاورد، ارزش زیادی برای شرکت هیتاچی به ارمغان آورد و هیتاچی را بهعنوان شرکتی قابل اعتماد و پیشرو در بازارهای جهانی به شهرت رساند.
وضعیت کنونی برند هیتاچی
در سال ۲۰۰۵ در شهر آیچی، بزرگترین نمایشگاه جهانی قرن ۲۱ برگزار شد. شرکت هیتاچی در این نمایشگاه افزون بر حضور تبلیغاتی، در بخش اجرا هم فعالیت داشت. هیتاچی چیپ IC داخل بلیطهای ورودی نمایشگاه را تأمین کرد.
غرفهی هیتاچی همچون نمایشگاه جهانی قبلی، پر از از نوآوریها و جذابیتهای مدرن بود. فناوریهای اطلاعرسانی به کمک چیپ داخل بلیطها، فناوری تشخیص چهره در قسمت های تبلیغاتی و همچنین ربات EMIEW از جمله جاذبههای غرفهی هیتاچی بودند. شرکت هیتاچی برای تأمین برق غرفهی خود هم از سلولهای خورشیدی استفاده میکرد.
ربات EMIEW، نخستین ربات انساننمای هیتاچی بود. این ربات انسان نما روی دو چرخ حرکت میکرد و با استفاده از سنسورها می توانست سرعت خود را با شخص همراه تنظیم کند. قابلیتهای قدرتمند تشخیص صدا و صحبت کردن، این ربات هوشمند را قادر به ارتباط کامل با انسانها میکرد.
نسخهی سوم این ربات انسان نمای هیتاچی با نام EMIEW3 در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. EMIEW3 بهخوبی میتواند در فروشگاهها و مکانهای عمومی به افراد کمک کند. توانایی صحبت به زبانهای مختلف، EMIEW3 را به ابزاری بسیار مفید برای مکانهای گردشگری هم تبدیل کرده است.
سخن پایانی
در سالهای اخیر شرکت هیتاچی افزون بر تمرکز روی توسعه، مشکلات و چالشهای جهانی را نیز بهعنوان هدفی اصلی در چشمانداز خود قرار داده است. شرکت هیتاچی در سالهای اخیر بر روی نوآوریهای مفید برای جوامع سرمایهگذاری کرده است و تلاش می کند تا با استفاده از سابقهی بیش از 100 سالهی خود، زندگی انسان ها را در سرتاسر دنیا بهبود ببخشد.
شما عزیزان می توانید برای خرید انواع روترها ، سوئیچ ها و بهترین سرور ها مانند خرید سرور hp به وبسایت کیارا افراز مراجعه نمایید و برای دریافت مشاوره پیش از خرید با کارشناسان ما در تماس باشید.